ernageerligs.reismee.nl

Kuya en bunso

Lieve allemaal,

21 feb was het zo ver, mijn oudste broer (Kuya op zn Filipijns) kwam zijn Bunso (jongste zusje) opzoeken in de Filipijnen. Meer dan 7000 eilanden, waar ga je heen?In drie weken hebben we samen 6 eilanden bezocht (dit zonder de island hopping trips) in 6 vliegtuigen gezeten (met 4 keer een quiz, 0 keer iets gewonnen) in ontelbare vervoersmiddelen gezeten en onder andere met whale sharks van 8 meter gezwommen. Maar om even met het begin te beginnen:

Aangekomen in de Filipijnen gingen we meteen naar het noorden, naar de plek voor surfers. Hier aangekomen was er geen golf te bekennen. Wel een Canadees met Filipijnse vriendin (al wel drie dagen lang) en een auto, of we met hun mee wilden de volgende dag naar Banaue (hier zijn prachtige rijstvelden te bewonderen). Ja natuurlijk, dit staat op onze planning en ipv een hele dag met de bus zal het met de auto maar een paar uurtjes zijn.. Niet dus. Wat als een weg op de kaart staat is niet meer dan een hoop stenen, wegwerkzaamheden of een zandvlakte. En omdat het droogseizoen was, de ideale gelegenheid om bruggen te repareren, er staat namelijk bijna geen water meer in de rivieren. Bijna geen.. deze huurauto kwam er na veel tactische stenenverschuivingen en de juiste snelheid ook doorheen!! Een hele opluchting, aangezien we anders vast zouden zitten of 6 uur terug moesten..

De rijstvelden waren inderdaad prachtig, maar veel tijd om er bij stil te staan was er niet, want de nachtbus zou een uur later alweer vertrekken (we waren toch op vakantie?). Op naar de whale sharks in Donsol. Wat een ervaring, je springt het water in wanneer de bootman schreeuwt dat je nu echt moet springen, je kijkt wat door je snorkel en dan totaal vanuit het niets lijkt het net of je bijna wordt aangereden door busje 11, maar dat blijkt dan een enorm beest te zijn.. Echt gaaf!

Vanuit hier zijn met de minivan, jeepney en motor met zijspan (ruimte voor anderhalve Europeaan, waar we toch echt 2,5 uur met zn 2en in hebben gezeten, ik deels slapend) naar Camaroan vertrokken. Werd hier op het strand waar we wilden doorbrengen net de Israelische versie van Expeditie Robinson (Survivor) opgenomen, dus gingen we een strand verder. Wel zijn we natuurlijk even gaan kijken wat ze daar allemaal uitspookten. Maar helaas werd ons al snel, vriendelijk maar dringend verzocht op iets terug te lopen, we stonden in beeld. Wij konden ook wel begrijpen dat het een beetje raar is als er opeens twee blonde toeristen met fotocamera in je programma opduiken. Het was wel mooi om te zien.

Daarna met de motorbike een paar dagen rondgereden door onder andere de chocolate hills in Bohol. Verder rondgelopen in Cebu en toen op naar Boracay. Hier hadden we nog een paar dagen om uit te rusten van de vakantie. Kwamen we de Canadees en zijn Filipijnse vriendin (inmiddels al drie weken) weer tegen, hebben een collega van Heerko nog in de Starbucks van Manila ontmoet en hebben we nog gewinkeld in het grootste warenhuis van Zuid Oost Azie (incl schaatsbaan, met sneeuw...schuim).

Inmiddels is dit alles alweer bijna een week geleden. Ik zit nu in Borneo, ga morgen met de boot naar Brunei, daarna op naar Sarawak en dan Indonesie, mijn laatste bestemming, want echt, ik kom weer naar huis. Mijn ticket is een feit, 10 mei ben ik weer in NL!

Liefs Erna

Ps eigenlijk het mooiste van de Filipijnse trip heb ik niets eens beschreven, want dat is ongeveer onmogelijk, daarom een filmpje van onze trip op een soort bamboovlot-achtig-iets met grasmaaiermotor op een spoor..

Ps2 twee dagen geleden had ik dit verhaal geschreven en toen ik me bedacht dat ik op mn andere camera nog fotos had staan die ik even wilde uploaden en dus mijn tas wilde pakken was deze verdwenen. Inclusief paspoort, creditcard, pinpas, dagboek (waar ik nog het meest van baal) etc. Waarom neem je dat dan ook allemaal mee? Kwam net van de ambassade, vandaar. In ieder geval heb ik stennis staan schoppen in dat internetcafe, kwam de politie na een tijdje die mij meenam om een rapport op te maken en om me daarna mee uit eten te nemen omdat ik niets meer had. Mijn beste vrienden! Mijn plannen zijn dus ook wat gewijzigd, want ik moet in Kuala Lumpur een paspoort aanvragen. Verder alles onder controle.

Wordt vervolgd..

Reacties

Reacties

mama

Lieve Erna,

Vreselijk dat je tas met al je belangrijke spullen gestolen is. Gelukkig zijn er ook aardige mensen, zoals je gemerkt hebt. Wat weer een prachtig verhaal en schitterende foto's. Gek hoor, om jou in zomerkleren op de schaatsen te zien. Vandaag komt Heerko thuis en zullen we het hele verhaal wel horen.
Lieve Erna, hoop dat je ondanks de vervelende ervaring toch nog een mooie vakantie verder hebt.

Dikke kus en heel veel liefs van mama.

Ber

Bertje, oh neee toch, je hele tas? Wat super a-relaxed. Maar zoals altijd weet jij daar koelbloedig mee om te gaan 'alles onder controle' en dat betekent bij jou ook altijd dat het ook echt weer helemaal goed komt. Held!Wat super gaaf je trip met Hirko, wat een mooi en sprekend filpmje om te zien zien van de trein. Ongelofelijk wat voor ervaringen en bijzondere dingen je allemaal meemaakt. Nu op naar Indonesie, doe ze daar alvast de groeten, I am coming soon! Ik mis je bertje, take care en dikke zoen

Trudy

Ern!!! Wat leuk weer je verhaal en de foto's!! Ik mail je snel weer even!! En wat ontzettend balen idd van je tas.. en wat minder van je dagboek! Heb je ons boekje nog wel;)? Geniet ze lieverd!!!

Evelien

Ha chickie,

Voordat ik jou een mail wilde gaan schrijven en jou daarin 'mee wilde' nemen in de wondere wereld van de wintersport nog even jou super verhaal gelezen. En tjee, je spullen weg en inderdaad dat dagboek is het ergst.. Hoop dat het weer een beetje is opgelost!? Ga je nu mailen! Liefs Ern en geniet nog lekker na van de vakantie Heerko!

diederik

heey erna!

Gaaf man al die verhalen en foto's! Geniet er nog maar lekker van daaro. Als jij terugkomt begint hier het mooie weer, goed gepland man. K zal binnenkort zeilweekend inplannen...

tjuusss (sorry zit nog steeds een beetje in de wintersport-sfeer)

PS. nog bedankt voor je kaartje

Dex

Niet het dagboek.... Heel erg a-relaxed lief.. :( tja, het hoort erbij, dat weten we. Maar een beetje stennis schoppen kan nooit kwaad! Goedzo!
Verder weer een heerlijk verhaal, super leuk om te lezen!
Ik zit nu op mijn kamer (naast jou kamer!!) dit berichtje te schrijven en vind het bizar dat je hier niet bent...
Geniet er nog maar van met volle teugen! :) Safe travels, Besos

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!