ernageerligs.reismee.nl

Door en Ern op pad

Lieve allemaal!

Veel te laat, maar wie ik nog geen gelukkig 2010 heb gewenst, bij deze!

Zoals ik de vorige keer schreef zou ik Door op gaan halen van het vliegtuig. Na een vertraging van 26 uur hebben we elkaar toch kunnen vinden (tussen alle kleine en donkerharige Thaise mensen was dit niet erg moeilijk). Er moest natuurlijk veel bijgepraat worden en om in Thaise sferen te komen hoorde daar ook een bucket bij. In Bangkok hebben we een plan voor onze trip gemaakt en er stond veel op de planning.

Eerst hebben we cultureel op de Nederlandse manier (op de fiets) de 'Bridge over the river Kwai' bekeken in Kanchanaburi. Hier hebben we een paar dagen genoten van NL gezeldschap, de lekkerste pizza in Thailand en het uitzicht vanaf ons terras op de rivier.

Hierna vertrok de reis naar Ko Phi Phi. Als we de foto's mochten geloven een van de mooiste eilanden van de wereld. Aangekomen zagen we vooral dronken Engelsen met buckets in hun handen en was dit dus meer een Salou. De volgende dag hebben we snel een longboat genomen naar een ander strand en vonden we ons paradijs! Niets meer dan wit zand, helder blauw water en na 4 uur smiddags ook heel veel krabben. Dit was dus wat we zochten (op de krabben na)! sAvonds konden we er niet omheen en hebben we toch ook maar even een feestje meegepakt (om het cultuur van dit eiland te volgen..) wat zeker leuk uitpakte.

De kerstdagen hebben we doorgebracht op Ko Payam. Een eiland vlakbij Birma, waar alleen tussen sunset en 10 uur elektriciteit is, geen auto's te vinden zijn, maar waar de scooters daarentegen onze beste vrienden waren. We hebben voornamelijk rondgereden op de drie paden die hier waren en kerst op dit zeer mooie eiland mogen vieren.

Voor oud & nieuw stond Ko Chang op de planning en om hier te komen moesten we een nachtje in Bangkok overnachten. De zwarte dag 28-12 zullen we niet snel vergeten.. (het klinkt nu wel heel drastisch, was het ook) Wachtend op onze minibus wilde Door nog even een fles water kopen >> beide portemonnees kwijt! Om het verhaal kort te houden: bankpassen blokkeren, naar de receptie (die wist nergens wat van), stennis schoppen, het woord politie noemen en de portemonnees waren opeens terecht (behalve onze honderden euro's die we de avond ervoor hadden gepint..) Toch naar het politiebureau, rapport opmaken en onze reis naar Ko Chang, uren later, voortgezet. Het nare van het verhaal is dat we de deur op slot hadden, naast de potemonnees lagen en dat er dus toch iemand je kamer kan binnen komen zonder dat je iets merkt. Op Ko Chang aangekomen was onze reservering niet ingevoerd in de computer, iets waar wij na deze dag niet echt op zaten te wachten, na wat bombarie, 'I am not happy, I am disappointed' hadden we toch een kamer met een goede korting en zaten we savonds onder het genot van een goede fles rode wijn weer in ons vakantieritme. Meteen de volgende dagen scooters gehuurd, het eiland rondgereden, een snorkeltrip gemaakt, zwemmen in het zwembad en heerlijk wezen lunchen bij ‘Papa'.

Oud & Nieuw op Ko Chang was echt een groot feest, veel vuurwerk, strand, live band, nieuwe Londense beste vrienden (lovely) en een nieuwjaarsduik (2x). We zijn op dit eiland gebleven tot de 4de, toen we daar vertrokken leek het alsof je net als vroeger van de camping afging. Het personeel en onze nieuwe maten stond ons uit te zwaaien. We zijn toen bijna direct doorgegaan naar het vliegveld (we hadden eigenlijk nog een paar uur in Bangkok, maar de chauffeur en zijn TomTom konden niet echt met elkaar overweg) om Door uit te zwaaien.

De 5de vloog ik richting Phnom Penh waar ik moest afkikken dat Door al naar huis was. We hebben echt een paar fantastsiche weken gehad (zie ook de foto's)!

Zit nu inmiddels al bijna een week in Kampot (zuidenvan Cambodja)en 'wacht' tot ik de 20ste Vietnam in kan. Heb hier een aantal watersporten uitgeoefend, zoals zwemmen, kayaken, in de speedboat zitten en het allermooiste: kitesurfen!! Nu met spierpijn in al mijn lichaamsdelen heb ik een dagje rust ingelast.

Zoals jullie misschien wel merken vermaak ik me hier dus nog steeds erg goed, maar het aftellen is helaas begonnen. Ben inmiddels over de helft en hoop nog net zulke maanden te hebben als de aflopen maanden. Ik zal jullie wat vaker op de hoogte houden, dan wordt het niet zo'n lang verhaal als dat het nu is.

Hoop dat iedereen zich nog staande kan houden in de sneeuw. Wat echt een raar idee is, aangezien het hier droogseizoen en volop hitte is. Tot snel vanuit Vietnam!

Liefs Erna

Reacties

Reacties

mama,

Lieve Erna,
Wat weer een prachtig verhaal en schitterende foto's! Zo te lezen hebben jullie genoten. Jammer van het gestolen geld.
Ik ben al aan het koken en terwijl ik jouw verhaal aan het lezen was zijn de aardappels aangebrand!
Hier alles goed. Eindelijk dooi!! Ben die sneeuw zo zat!
Lieve schat, geniet nog een paar dagen in Cambodja en pas goed op jezelf.

Liefs en dikke kus van mama.

door

ernie!!! wat was het mooi he! ik geniet er nog dagelijks van! Dank je wel voor de onvergetelijke maand! maak er zelf nog even een fantastische 3 en halve maand van, mis je hier wel hoor! Het is moeilijk om van een ernie af te kicken;), ik bel je gauw weer! veel plezier in vietnam, kusjesXX

door

Ps: ben jij niet vergeten te melden dat je van die "lovely chairs" ben afgekukeld?

& ik mis Bonny ook. . .

Floor

Hey ern, wat erg leuk om je belevenissen te lezen. Je hebt echt super feestdagen gehad. Mijn broer zit nu dsinds afgelopen woensdag in India en gaat ook een half jaar door Azie reizen. Ik stuur je binnekort een mail met hoe het er hier aan toe gaat. Dikke kus vanuit Utrecht xx Floor (de groot)

Frenk

Ernieee!! Wat een leuk verhaal weer! Lijkt me echt super voor je dat Door er een paar weken was. Wel vervelend van het geld indd, best creepy dat er dus iemand je kamer binnen kan komen en je het niet doorhebt indd. Hier alles prima, druk druk met de voorbereidingen van het huisdiner a.s. vrijdag, maar helaas ook met de tentamens die ik volgende week heb... (dat is iets minder dus haha). Maar mis je wel hoor, vind dat je nu wel weer naar huis mag komen! Nee grapje, geniet vooral nog even door! Pas goed op jezelf xxxxxxx

Roos

Hi lieve Ernie! Wat een rotverhaal weer en stomme foto's... ben blij dat ik op kantoor zit in dit heerlijke frisse land... not... Ik zou nu wel even op een knopje willen drukken en dat ik dan over een minuutje naast jou in de zon zit met een glas wijn! :-) Ik kwam door dezelfde dag dat de aankwam al tegen bij de bushalte, ze was echt bruin! Ze vertelde ook van jouw verrassing! Geen wooshirt teruggeven he? Moet haar alleen nog even meeten voor ik het kan zien, maar we kunnen steeds niet tegelijk, maar komt goed.
Ik ga nog even een mail terugsturen deze week! Geniet nog van alles he! Zal je extra missen vrijdag...snik... KUS

Dex

Arnold.. wat een heerlijk verhaal en heerlijke fotos! Super arelaxed van je centen en portemonees trouwens! gelukkig is alles weer gefixed.. Super gaaf ook om een tijd met Door te reizen! en aftellen? joh.. dat mag je pas een week voor vertrek doen en tot die tijd is het negeren geblazen ;)
Pas goed op jezelf maat.. heb je gehoord over het tafelvoetbal op de jansdam? Super relaxed! :D
Geniet van alles.. veel liefs, kus Dexie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!