ernageerligs.reismee.nl

Motor en tubetrip

Lieve allemaal,

Heel even geleden had ik een super verhaal met veel goede grappen en grollen erin, maar helaas is die op bijzondere wijze gewist. Dus komt er een tweede (iets minder uitgebreide) versie..

Maar allereerst wil ik iedereen nog even heel erg bedanken voor alle berichtjes en telefoontjes op de 18de. Heb mijn verjaardag in Pai gevierd en het was fantastisch, later meer.. Daarvoor een drie daagse 'non toeristische' jungletrek gedaan met twee andere NL en twee Duitsers. En het klopte, geen andere toeristen gezien, wel was het douchen onder de waterval inclusief, koud maar zeker verfrissend..

In Pai heb ik dus een aantal Friezen ontmoet waarmee ik mijn verjaardag goed kon vieren. Een daarvan, Daan, was op een motor door Thailand aan het reizen en daar ben ik maar even snel achterop gesprongen aangezien me dit een bijzondere manier leek om het land te kunnen zien. En dat was het ook. Helm op, slippers aan en gaan door de bergen. Het was zeker bijzonder. Wel twee dagen motorpech gehad, wat eigenlijk ook wel weer grappig was, want van alle kanten kwam hulp om de motor weer aan de praat te krijgen, lukte niet. Dus de motor op de pick up, wij op de motor (stel het je even voor..) en rijden naar de dichtsbijzijnde 'garage'. En dit twee dagen achter elkaar. Na een week rondtoeren (waarvan dus twee dagen iets minder lang) 1400 km verder hadden we veel van het noorden kunnen zien. Zo ook uren langs de grens van Burma gereden waar niemand was, maar de wegen steil en het uitzicht verschrikkelijk mooi. Nog geprobeerd om met de motor de grens over te komen, ging niet echt.

Daarna samen naar Laos vertrokken. Daar twee dagen met een slowboat over de Mekong gevaren, wat zeer mooi was. Daarna eigenlijk vrij snel naar Vang Vieng vertrokken voor het tuben. In een rubberen band door een rivier van bar naar bar varen. Wat een spektakel, je vergeet even dat je in Laos zit, maar dat maakt het zeker niet minder. Verder in Laos eindelijk goede koffie gedronken, een 100 meter hoge waterval bewondert en nog een kleine motortrip gemaakt van twee dagen. In Laos zijn eigenlijk maar een paar wegen en de rest van de 'wegen' is kuil, een ren voor kippen, speelplaats voor kinderen, een wei voor koeien en nu vergeet ik alleen nog de varkens, scooters en al het vuilnis langs de weg. Bijzonder was het wel.

Nu weer terug in Bangkok. Morgen ga ik Door ophalen van het vliegveld en gaan we samen drie weken reizen, waar ik ontzettend veel zin in heb. Heb veel plaatsen op de planning die ik graag nog wil zien, dus dat komt helemaal goed.

De foto's zeggen dit keer weer meer dan mn verhaal, een deel mist door dvd's die niet meer werken, maar die komen later nog, want ergens zijn ze nog wel.

Alvast hele fijne kerstdagen en tot in het nieuwe jaar!

Liefs Erna

Reacties

Reacties

mama

Lieve Erna,
Wat een prachtige foto's en eindelijk weer eens een verhaal. Geweldig allemaal! Zo te lezen geniet je volop. Heel veel plezier gewenst in het mooie Thailand samen met Doortje.

Liefs en een dikke kus van mama.

Rox

oooh urnieeee!!!het ziet er allemaal zo vet uit...en nu komt doortje ook nog eens langs!!! Wilde jullie even heel veel plezier wensen en een dikke kus geven...als je een tel nummer hebt!!Laat het even weten!!
kuskus

Anne

Heeeee EWRN!
Super blij met weer een verhaaltje van jou. Wederom prachtige foto's! Goed voor elkaar dat je met de motor mee kon! Ik zie het helemaal voor me.. Bummer van de pech, maar wel weer een mooi avontuurtje geloof ik! Heeel veel plezier met Door! Dat komt ongetwijfeld helemaal goed. Genieten! Dikke kus

Floor

Ernieeeee!! Wat leuk weer je berichtje!! En die fotooo's, zo gaaf! Geniet er van met Door dikke kus

Grietje

Hoi Erna,
wat weer een prachtig verhaal en mooie foto's. Hoor zo nu en dan van je moeder wat, maar dit is toch wel weer heel speciaal.
Kan me voorstellen dat je geweldig geniet en heel veel beleeft.
Leuk dat je vriendin komt.Veel plezier samen.

Marlijn

Ey Ernie! Ben echt zo jaloers op je! Fantastische foto's ook. Heel veel plezier met Door! Kus

door

na een vertraging van 24 uur ben ik almost on the way! het is bijna tijd om weer naar schiphol te gaan! op hoop van goede zegen, zullen we maar zeggen! misschien hoor ik vanavond bij de 150 passagiers die wel mee mag hehe! tot morgen laten we maar zeggen!

liefs

Manouk

Hai Ernie!

Heel veel plezier met Door! Wat een fantastische foto`s trouwens!

Liefs Manouk

alie

hoi Erna, wat een mooie foto's en wat leuk om weer eens wat te lezen. Wat een belevenis allemaal, leuk hoor!!!! gr

Roos

Ernster! Wat een mooi verhaaltje weer! Vooral van die motortrip! Misschien kunnen we die banden ook in Utrecht introduceren als je terug bent? Kunnen we door de grachten of over de singel :-)
Check nu je mail maar even haha.
Dikke kus

alie

Hallo Erna,
Ik wens je alvast hele fijne Kerstdagen( al zal dat daar wel heel anders zijn dan hier.) en een goed en gezond 2010!!!!!
groetjes uit Steenwijk.

mama

Lieve Erna,
We wensen je alle goeds voor 2010. Blijf genieten van al het moois wat je nog gaat zien en beleven op je reis.
Je bent nog een paar dagen samen met Doortje in Thailand. Hoop dat jullie over de schrik van het gestolen geld heen zijn. Het is een nare ervaring.
Lieve schat, doe voorzichtig en veel plezier nog met Doortje.
Liefs van ons allemaal. Dikke kus van mama.

Erik

Hey hey Erna!!

Super leuk om je ervaringen te lezen. Zo gaaf wat je aan het doen bent! Beetje trage reactie, maar ja we kunnen niet altijd zo snel zijn als met 'de Vries' boot.
Dat rondcruisen op de motor is gaaf he! Echt super grappig, ben ook op drie-daagse motortrip langs Pai gekomen. Mooi rijden daar. Wel redelijk wat andere toeristcoureurs. Ook VangVieng. Wat een gekkenhuis. Je kan je echt prima vermaken daar. Ook daar inderdaad mooi rijden over een van de weinige 'highways'van Laos. Een stuk rustiger op de weg.

Geniet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!