ernageerligs.reismee.nl

De eerste 2 weken

Lieve allemaal!!

Mijn eerste verhaal vanaf het bountyeiland Pualu Perhentian. Eerst nog dank je wel voor alle lieve cadeautjes, smsjes etcop schiphol en ondanks de tranen vond ik het heel gezellig!

Inmiddels dus alweer twee weken weg en al veel gedaan en gezien. De eerste paar dagen in Kuala Lumpur (KL) waren even wennen, maar dat was snel gedaan. Heb ongeveer alles gezien wat je er kunt zien, Petronas,Buta Caves, Chinatown en Lake Park. Zegt jullie natuurlijk helemaal niets, vandaar de foto's! Wel een gigantische drukte en ben vooral blij dat ik vroeger bij het oversteken, kijken naarlinks, rechts, links heb geleerd, want de auto's, scooters etc komen overal vandaag!

Met het vliegtuig zou ik 4 dagen daarna richting Singapore gaan, helaas las mn bedje zo lekker dat ik wakker werd toen ik op het vliegveld had moeten zijn, dus heb ik maar een bus genomen naar dit schone eiland. Daar met mijn 'kleinste vriendin' naar het Sentosa eiland gegaan, verder rondgelopen en zelfs met een groep op de step (!)door Singapore gekomen, te toeristisch, ik weet het, maar wel heel grappig!

Mijn volgende bestemming was dan toch eindelijk een tropisch eiland, maar had niet naar bustijden geinformeerd en aangekomen op het busstation ging er alleen nog maar een bus naar KL, ach waarom ook niet, dus weer terug naar Kuala Lumpur. (Allemaal leermomenten noem ik dit..)

Uiteindelijk op de juiste dag in KL aangekomen, de eigenaar van het hostel gaf namelijk een 'open huis' met traditioneel voedsel, kleding etc voor al haar bekenden om het einde van de ramandan te vieren. Was dit huis toevallig een penthouse op de 28ste verdieping met 4 dakterrassen, gezellige mensen en het mooiste uitzicht ooit!!!

De volgende dag toch maarnaar Puala Tioman vertrokken om mijn witte huid een beetje kleur te geven. Daar heb ik met een Griekse (die ik uit KL al kende en toevallig tegenkwam bij de ferry) 5 dagen in een hangmat gelegen, gezwonnen, cocktails gedronken, geslapen, boek gelezen, je kent het wel, het ultieme vakantiegevoel!

Nu na een busrit van een dag, slapen in het vieste hostel ooit en de ferry zit ik weer op een eiland me voor te bereiden om naar de Cameron Highlands (waar het was kouder is) en de Taman Negara (jungle) te gaan.

Ik probeer het kort te houden zodat ik nog tijd overhoudt om foto's erop te zetten, maar kortom,. ik vermaak me hier dus fantastisch, heerlijk eten, veel mensen om tegen aan te praten en grappen mee te maken, goed weer en de mooiste stranden ooit. Blijf4 dagen hier en ga dan weer verder!

Hoop dat alles goed gaat met jullie en pas goed op jezelf!

Liefs en kus Erna

Ps heb een malaisisch nummer, maar weet die niet uit mn hoofd, maar misschien dat mama die hieronder wil neerzetten?

Reacties

Reacties

Berrie

Bertje! Je schrijft heel leuk en soepel! Wat bizar allemaal daar aan de andere kant van de wereld. Wat een toffe dingen heb je al gedaan de afgelopen 2 weken. Ben jaloers op alle bountyeilanden en het ultieme vakantiegevoel.. Ultra relaxt, ook als er een keer een bus niet gaat. Schatje, geniet van alles. Het lijkt alsof je al een jaar weg bent op de jansdam.. Ik mis jou!Liefs & Kus

mama

Lieve Erna,

Heb genoten van jouw reisverhaal. Wat heb je al veel gezien en beleefd. Erg leuk om de foto's te zien. Inderdaad leer je weer van dingen die je verkeerd doet. Mensen uit Zuidlaren leven erg met je mee en vinden het heel wat dat je alleen op pad bent.
Tippy zit in de pubertijd en af en toe word ik gek van dat beest.
Vanavond begint het zuidlaardermarktfeest. We hebben er zin in.
Het tel nr. is: 0060182704987
Lieve schat, geniet van al het moois en pas goed op jezelf.

Heel veel liefs van mama.

Roos

Ernie! Hoe jaloers wil je ons hebben?! :-) Nee hoor, echt een superleuk verhaal! Je moet maar een diashow houden van al die paradijsjes als je terug bent haha. Leuk dat je ook een telefoonnummer hebt, kunnen we je daar ook op stalken... Nou, de rest mail ik wel weer gewoon. Geniet ervan!
Dikke kus

Mies

Ern, Wat klinkt dit goed en ziet het er goed uit op de foto, echt fantastisch! Ben blij dat je het naar je zin hebt en zo heerlijk aan het chillen bent. Zo klein ben ik niet eens vergeleken bij je kleine vriendin ;) haha!

Geniet ervan schat, veel plezier komende tijd!! XX

Maartje

waaah wat ben je toch allemaal vette dingen aan het doen gekkie! soo jealous
haha maar super goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt daar en allemaal mooie dingen beleefd.
wel chill dat je niet vast zit aan een reis/tijd-schema en dat je dus een dag later of eerder of uberhaupt niet ergens heen kan gaan, tenminste lijkt mij dan kan je overal t gewoon ff aankijken
nou lieverd hier gaat alles top ik zit persoonlijk nu ook vaak in mn eigen paradijsje hier heet het alleen LB in plaats van 'bountyeiland en hangmat' maar de stoelen hier zijn ook zeer comfi ;)
schattie heeel veel plezier en enjoy, haal alles eruit!
dikke smakkerd
oh en ps... aangezien onze HJ een fobie heeft voor duiven (ja je leest het goed) lijkt me dr huisnaam bij deze geregeld....?

Floor

Ernieeee!!! Wat fantaaastisch je verhaal en foto's! Echt zo chill dat je daar nu ziet. Ik zit nu lekker met Marlijn in de LB, yeeh! Bijna net zo fijn als waar jij zit :) Heeeeeeeel veel plezier nog! Dikke kus

door

aapie! niet verkeerd dit!! alleen nog even klok leren kijken he;) Kan na dit verhaal en deze foto's helemaal niet meer wachten totdat ik langskom, dus tot straks kusxx

Rox

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ernie wat ontzettend fantastisch allemaal!!!!!Ben ook jaloers op doortje dat ze langskomt!!!!je moet me even laten weten hoe ik contact met je kan krijgen...Cause ik mis je stiekem wel hoor!!!!!!!!
kus

Ernie

Hee ouwe reiziger!

Top dit verhaal! vind het echt heerlijk om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat alles goed gaat. Ben nu al jaloers op alles wat je daar mee maakt..
Geniet ervan en houd maar in je achterhoofd dat wij hier de winter in gaan :s het wordt steeds kouder terwijl het bij jou alleen maar warmer wordt volgens mij.

houd ons op de hoogte :) en geniet!!!

dikke kussen!

ps: al panda`s gezien?

Fleur

hahah..dat schreef ik natuurlijk

kusjes FLEUR!!

Dagmar

Lieverd!!!

wat een fantastische verhalen en foto's om jaloers op te worden! heel fijn dat je t zo naar je zin hebt daar! haha ik vond t echt een beetje spannend voor je toen we op schiphol stonden, maar zo te horen (en zien) is t daar briljant!!
heel veel plezier weer de komende tijd!

dikke kus dag

Frenk

Erniiee! Aaaah het klinkt fantastisch en de foto's zijn prachtig!! WAUW! Ik ben echt heel erg jaloers! Je kleinste vriendin ziet er heel schattig uit trouwens, maar ze komt wel echt tot je navel als jij rechtop zou staan volgens mij haha, heel grappig. Hier wordt het steeds kouder en regenachtiger.. maar verder still going strong! Mis je wel hoor! ik mail binnenkort weer en echt superleuk om even een update te hebben gekregen! xxxxx

Dexter

Arnold!! Ouwe gek!! :D Wat heerlijk om je verhaal te lezen.. ongelooflijk hoe ver wij bij elkaar vandaan zijn!! Maar het klinkt super chill allemaal :) Ik ben zelf ook in een paradijs terecht gekomen.. De galapagos eilanden.. Bizar zo mooi! Maar lieverd.. Geniet! en ik wens je alle geluk van de wereld daar. Zorg dat je veilig bent.. :) En eet wat afentoe.. veel meer hoef je niet te doen! Het leven is geweldig! En jij ook!
Een hele dikke kus vanaf San Cristobal!

Brittney!

Ernie!!!!

(Ik had mn berichtje onder 't verkeerde bericht gezet..dus nog maar een keertje hier! )

Hoe maakt u het?? Wat een heerlijke Palmachtigen daar op de achtergrond.. Met de Nederlandse versie gaat het ook nog altijd goed...al hoor ik af en toe wat gejank, omdat hij te weinig aandacht krijgt.. Sorry, zal me meer over m ontfermen!
Het klinkt allemaal fantastisch..en 'lang leve het maakt niet uit wat ik ga doen!'
Je kleinste vriendin zal wel zijn geschrokken naast zo'n schone lange blanke! haha.. wat een contrast!
Ernie.. Geniet lekker verder! Kijk uit naar je volgende verhaaltje en foto's... Ik vind je lief, grappig en fantastisch! En ik zou bijna zeggen tot snel, maar die bewaar ik voor over een paar maandjes!
Xxxxxxxxx en pas goed op jezelf!

Maat

Maaaattt! Ben blij dat je het zo leuk hebt! Ben wel echt super jaloers! Zo'n leuk uitzicht vanuit je hangmatje! Ben je al bruin? Ontzettend veel plezier en doe voorzichtig! Ik mail je straks! Kus je Maat.
P.S Ik wil meer verhalen en foto's!

olif

Ern, wat onzettend vet klinkt het allemaal! Echt fantastisch dat je het zo naar je zin hebt! Hier is het nu alleen maar studeren en voor de rest niet veel. Je mist dus niet heel veel :) . Ik ben benieuwd naar je nieuwe verhaal.
Heel veel plezier en ook een beetje voorzichtig doen heh:)

liefs olif

Rianne

In 1 woord: FANTASTISCH!


xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!