ernageerligs.reismee.nl

Indonesie

Lieve allemaal,

Mijn laatste berichtje vanuit Azie. De tijd vliegt en dus kom ik alweer bijna naar huis. De afgelopen maand heb ik heel veel en juist helemaal niets gedaan. Om maar even bij het begin te beginnen:

Zonder paspoort en bankpassen kom je eigenlijk vrijwel nergens. Gelukkig bestaat de Western Union en kon ik met mijn rijbewijs geld ophalen, pfiew, stap 1 is gelukt. Daarna ben ik met mijn beste vrienden (de politieagenten die eigenlijk vrij waren, maar hun werkschema hebben omgegooid zodat ze mij konden helpen, lief!) een ‘Special pass’ gaan aanmaken zodat ik weer legaal was binnen Maleisie. Nu ik toch nog in Borneo was, ben ik per boot en bus naar het westen gereisd. Heel mooi allemaal. Nog bij toeval in een afgelegen dorp aangekomen en daar in een longhouse blijven slapen. Wel ‘anders’ om je eten achter de kerk te plukken, te douchen in het donker en tussen het hele gezin in de woonkamer te slapen. Moeders links en dochter met man rechts van je.. apart, maar knus.

Toen richting Kuala Lumpur. Waar ik een week heb doorgebracht bij de Nederlandse en Indonesische ambassade, voor de brievenbus wachtend op post van de Rabobank en uiteindelijk op de bank voor telefoon van de Rabobank. Na ruim twee en halveweek had ik weer een paspoort (roze!) en een pinpas met de juiste pincode, fijn!

Inmiddels ben ik dus alweer een tijdje in Indonesie. Een heel mooi land met veel groen (rijstvelden), blauw (zee), bruin (tempels) en wit (strand)! Aangekomen in Yogyakarta/Yogya/Jogja heeft Latif (een Indonesische ‘vriend’ van Heerko) mij rondgeleid bij de Borobudur, mij meegenomen naar ongeveer al zijn familieleden en de familieleden van zijn vrouw. Dat betekent heel veel thee en nog meer suiker. Ben bij hem blijven slapen en de volgende dag gingen we een school bezoeken, tenminste dat dacht ik.. werd ik opeens voor de klas neergezet, hahah, daar sta je dan met 40 gillende kinderen voor je neus, echt iets voor mij.. niet. Toen ik bij nog meer familie op bezoek was geweest werd het tijd om weer naar Yogya te gaan. Vanuit hier ben ik met Anne de Bromo vulkaan wezen bekijken, te paard (waar ik nog even afviel toen ik er soepel tussen alle toeristen even vanaf wilde stappen..). En daarna zijn we gaan surfen in Kuta. Dat kon ook bijna in de straten, want het regende alleen maar.

Afgelopen week heb ik op Gili T. doorgebracht. Wilde er een paar dagen blijven, maar dat werd een week. Het was er dus wel leuk.. Nu ben ik in Ubud en ga hier nog een paar dagen cultureel doen voordat ik terug ga naar Kuta om nog wat te surfen en souvenirs in te slaan. Ik vermaak me hier nog wel eventjes!

Wil nog even zeggen dat ik alle reacties en mailtjes altijd heel erg leuk heb gevonden!

Tot heel snel en veel plezier met Koninginnedag!

Liefs Erna

Reacties

Reacties

Ber

Bertje! wowie, Indonesie men.. genieten van het surfoord Kuta en in Ubud cultureel. Waar was de vlukaan? Heel jammer dat we elkaar mis lopen, maar vind het heel leuk dat ik iets ga zien wat ook een onderdeel was van jouw wereldreis.. Dat worden mooie verhalen in NL! Geniet van de laatste dagen schatje en je ziet er heerlijk uit op alle foto' en vette zonnberil die oranje! Doe mij die voor morgen! Dikke kus

ps Wat fijn dat alles weer terug is, paspoort en geld.. Knap hoe je alles hebt gefixed!

Floor de Groot

Ern tot snel!! Super wat voor een avonturen je allemaal mee maakt. Tot in NL, flink bijpraten!!:):) Vanavond koninginnenacht in ons stadsie. xx

Roos

Ernie! Je laatste verhaal, bizar! Het was wel een hele grappige haha. Als je straks terug bent moet je nog bijkomen van al die familiebezoeken...
Geniet nog even van alles! Ik zit met al mijn vrienden op de zolder van de JB (not...), moet vandaag een paper inleveren. Wel extra veel zin in morgen!
Tot snel!!! Nu kan ik dat eindelijk zeggen! KUS

Rox

aaaaaaaaaaaaah wat klinkt het allemaal heerlijk!!!!:) mis je wel nog steeds en heb heeeeeeeeeel veeeeel zin om je te zien...ga zelfs met mijn 21 diner wachten totdat je terug bent!!!want geen feessie zonder ernie!!!!
geniet er nog van....kus

mama

Lieve Erna,

Wat weer een mooi verhaal en prachtige foto's . Heb ervan genoten. Nog een fijne tijd op Bali gewenst en tot 10 mei. We verheugen ons erop.

Liefs en dikke kus van mama.

Brittney

Lieve Erniepernie!!!

Jij schrijft zo heerlijk dat ik het je bijna hoor zeggen, lekker droog!! haha..
Fijn dat alle documenten weer zijn gelukt.! moet je een goed stuk geduld voor hebben, haha...of je eraan overgeven, wat waarschijnlijk het beste is!!
Ik heb onwijs veel zin dat je terugkomt!!! Heel gezellig..! Dan gaan we powergenieten op de Jansdam, die 2 weken dat we herenigd zijn! :-) haha..

Ik zie jou gauw! Met foto's en verhalen en een heerlijk bruin stralend hoofd!

Xxxxxxx en liefs brittney

Evelien

Lieverd! Na een wilde Koninginnenacht- en dag wordt het tijd dat wij jou nu alle verhalen uit NL gaan vertellen! (Niet dat die net zo spectaculair zijn, maar goed) Geniet nog even van de vrijheid en het heerlijke weer.. Tot zo! :)

alie

Hallo Erna,

Je reis zit er bijna op, wat zal dat raar zijn om weer terug in Nederland te zijn.
Maar goed je heb wel iets heel moois om op terug te kijken!!!!.
bedankt voor je mooie verhalen en foto's.

groetjes uit Steenwijk.

Suus

Hey lieverd, tijd gaat snel als je het naar je zin hebt ;) jezus Ern maar je bent toch echt al zo intens lang weg!! En nu volgende week maandag weer terug toch? Haha ik zie je trouwens al liggen tussen die familie in de woonkamer hahaha en hoe droog je daar ook onder blijft, je bent een echte backpacker, that's for sure :D nou guapa mss is het wel mogelijk om eens te skypen als je terug bent want wil wel heel graag bijkletsen nu!!

Liefs dikke kus xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!